bankingforum2017

Dzień I – 12 kwietnia 2017r.

 

8:45 – 9:15 Rejestracja, poranna kawa

9:15 – 9:30 Uroczyste otwarcie Konferencji

  • Mariusz Grendowicz, Przewodniczący Rady Programowej Banking Forum
  • Artur Olech, Przewodniczący Rady Programowej Insurance Forum

9:30 – 11:00 Blok tematyczny: Regulacje w kontekście nowych technologii i podatków

  • Skutki dla gospodarki, sektora finansowego i klientów
  • Piaskownica regulacyjna – szanse i wyzwania
  • MIFID a ryzyko systemowe
  • Współpraca na linii biznes-administracja (m.in. w zakresie przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy)
  • Wpływ podatku od instytucji finansowych na rozwój banków i ubezpieczycieli

Moderator:

  • Małgorzata Zaleska, Dyrektor Instytutu Bankowości, SGH

Prelegenci:

  • Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu, Bank Millennium
  • Krzysztof Kalicki, Prezes Zarządu, Deutsche Bank Polska
  • Prof. Konrad Raczkowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej, DM BOŚ S.A
  • Andrzej Sieradz, Digital Advisor, Microsoft

11:00 – 11:30 Przerwa kawowa

11:30 – 13:00 Blok tematyczny: Finanse w dobie cyfryzacji

11:30 – 11:40 Prezentacja Gospodarza

  • Dariusz Piotrowski, Członek Zarządu, Microsoft

11:40 – 13:00 Debata

  • Jak kreować nowe modele biznesowe i wyznaczać nowoczesne trendy rozwoju w oparciu o innowacyjne technologie? Strategie i modele biznesowe a oczekiwania klientów technologicznych
  • Tempo i kierunki rozwoju technologii – inspiracja czy zagrożenie?
  • Do jakich nowych grup klientów można skutecznie dotrzeć dzięki nowym rozwiązaniom? Ile prawdy jest w stwierdzeniu „kto pierwszy ten lepszy”?
  • Zmiany wykorzystania technologii przez banki i ubezpieczycieli, a dysproporcje w ich rozwoju. Na ile wrażliwość poszczególnych podmiotów na zmiany technologiczne może wpłynąć na ich sytuację w przyszłości?
  • Koszty kierunków zmian technologicznych (trendów) – czy bezpieczeństwo jest czynnikiem, który należy brać pod uwagę przede wszystkim?
  • W jaki sposób zmiany technologiczne i cyfrowe wpływają na konkurencyjność tradycyjnych banków i start-up’ów finansowych?
  • Oczekiwania klientów nowoczesnych – kim są millenialsi, jakie mają potrzeby i motywacje zakupowe, czy, i jak instytucje finansowe powinny się dostosowywać do ich potrzeb i wymagań?
  • Sposoby dotarcia do klienta nietradycyjnego, czyli jakie wyzwania stoją przed instytucjami finansowymi w dotarciu i komunikacji? Oferty skrojone dla klientów, komunikacja poprzez social media, analiza zachowań klientów
  • Ekspresowa smartfonizacja społeczeństwa – szansa czy wyzwanie?

Moderator:

  • Dariusz Piotrowski, Członek Zarządu, Microsoft w Polsce

Prelegenci:

  • Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu, PKO Bank Polski
  • Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu, Bank Millennium
  • Piotr Czarnecki, Prezes Zarządu, Raiffeisen Polbank
  • Brunon Bartkiewicz, Prezes Zarządu, ING Bank Śląski
  • Małgorzata Szturmowicz, Członek Zarządu, Idea Bank
  • Daniel Arak, Członek Zarządu, ITMAGINATION

13:00 – 14:00 Lunch

insurance

14:00 – 15:15 Blok tematyczny: Nowe ryzyka ubezpieczeniowe jako szansa na rozwój nowych produktów i branży ubezpieczeniowej

  • gdzie szukać nowych ryzyk ubezpieczeniowych, w jakich obszarach życia i branżach
  • przegląd najbardziej interesujących branż jako inspiracja dla nowych produktów

Moderator:

  • Marek Zefirian, Prezes Zarządu, Starter24

Prelegenci:

  • Leszek Tasiemski, Vice President, Rapid Detection Center, R&D Radar & RDS, F-Secure
  • Krzysztof Kowalczyk, Dyrektor Zarządzający, ElectroMobility Poland
  • Dr Marek Macyszyn, Dyrektor Działu Onkologii w Polsce i w Regionie CEE, AstraZeneca
  • Leszek Bukowski, Data Scientist, Wirtualna Polska

Podsumowanie:

  • Artur Olech, Przewodniczący Rady Programowej Insurance Forum
  • Witold Jaworski, Prezes Zarządu, NIO, Prezes Zarządu, Allianz w latach 2013-2015

15:15 Zakończenie I dnia Konferencji

insurance

Dzień II – 13 kwietnia 2017r.

 

9:00 – 9:15 Rozpoczęcie II dnia konferencji

9:15 – 10:30 Blok tematyczny: Nowe pokolenie – wyzwania dla branży, produktów, kanałów dystrybucji

  • Pokolenie Y i Z wyzwaniem dla przyszłości aktualnych kanałów sprzedaży. Jak ubezpieczać tożsamościowe hybrydy?
  • Nowe modele biznesowe w ubezpieczeniach.
    • Czy Direct’y zdobędą większy udział w rynku?
    • Czy porównywarki mają szansę zdominować rynek sprzedaży ubezpieczeń?
    • Czy telematyka, modele Pay as you Drive, Pay as you Live są bardziej atrakcyjne dla Millenialsów niż dla nas?
  • Jak konstruować produkty i procesy ubezpieczeniowe, aby zapewnić Millenialsom poczucie, że są pod ciągłą opieką i mają stały feedback? Mówimy tu nie tylko o procesach sprzedażowych, ale również posprzedażowych ze szczególnym uwzględnieniem procesów likwidacyjnych.
  • Pierwsza generacja, które wyrosła w świecie posiadającym szeroki dostęp do informacji z uwag na niespotykany wcześniej w dziejach ludzkości rozwój technologii. Jakie nowe technologie możemy zaprząc do pracy, aby przyciągnąć uwagę Millenialsów?

Moderator:

  • Jacek Szymański, Wiceprezes Zarządu, Atena Usługi Informatyczne i Finansowe S.A.

Prelegenci:

  • Leszek Skop, Członek Zarządu, PKO TU
  • Rafał Mosionek, Zastępca Prezesa Zarządu, Compensa
  • Paweł Zawisza, Członek Zarządu, Concordia
  • Piotr Kondratowicz,, Starszy menedżer w dziale usług doradczych dla branży ubezpieczeń, KPMG
  • dr Michał Parzuchowski, Psycholog społeczny, SWPS
  • Jarosław Zarychta, Business Development Director, Microsoft

10:30 – 12:15 Blok tematyczny: Nowe modele operacyjne – cyfryzacja i robotyzacja w ubezpieczeniach

10:30 – 10:45 Prezentacja wprowadzająca

  • Sebastian Baranowski, Dyrektor IT, Starter24

10:45 – 11:00 Prezentacja wprowadzająca

  • Piotr Siciak, Dyrektor w dziale usług doradczych dla branży finansowej, KPMG w Polsce

11:00 – 12:15 Panel dyskusyjny

  • Jaki jest stan rozwoju cyfryzacji branży ubezpieczeniowej?
  • Jak będzie wyglądać przyszłość cyfryzacji ubezpieczeń?
  • Jakie są sposoby automatyzacji procesów w branży ubezpieczeniowej? Czy wszystkie możliwości zostały już zrealizowane?
  • Czy wszystkie procesy biznesowe da się zautomatyzować, jakie są uwarunkowania?
  • Perspektywy zastosowania RPA (Robotic Process Automation) i Cognitive Intelligence w automatyzacji procesów?
  • Jakie narzędzia wspierają zarządzanie procesami i ich automatyzację?
  • Przykłady zastosowania automatyzacji, korzyści i efektowność procesowa
  • Jak będą zmieniać się modele operacyjne firm ubezpieczeniowych w wyniku cyfryzacji i robotyzacji (insourcing vs outsourcing, nowe centra kompetencji)

Moderator:

  • Piotr Siciak, Dyrektor w dziale usług doradczych dla branży finansowej, KPMG w Polsce

Prelegenci:

  • Marat Nevretdinov, Wiceprezes Zarządu, TU Europa
  • Rafał Stankiewicz, Wiceprezes Zarządu, Warta
  • Radosław Kamiński, COO, Allianz
  • Marcin Matuszewski, Dyrektor Sektora Ubezpieczeń, Microsoft
  • Daniel Arak, Członek Zarządu, ITMAGINATION
  • Marcin Germel, Dyrektor Sektora Finansowego, Atende
  • Sebastian Baranowski, Dyrektor IT, Starter24

12:15 – 12:45 Przerwa kawowa

12:45 – 13:45 Blok tematyczny: Przyszłość ubezpieczeń i długoterminowe oszczędzanie

  • Perspektywy rozwoju branży ubezpieczeniowej wobec aktualnych trendów demograficznych:
    • długoterminowe oszczędzanie i programy emerytalne
    • pracownicze programy emerytalne
  • Jak skutecznie zachęcać do udziału w długoterminowych programach oszczędnościowych i emerytalnych?

Moderator:

  • Maciej Wośko, Redaktor Naczelny, Gazeta Bankowa

Prelegenci:

  • Katarzyna Iwanoska, Redaktor portalu, Finanse od Kuchni
  • Grzegorz Chłopek, Prezes Zarządu, Nationale Nederlanden PTE
  • Adam Uszpolewicz, Prezes Zarządu, Aviva
  • Marcin Łuczyński, Członek Zarządu, Ubezpieczenia Pocztowe
  • Krzysztof Nowak, Członek Zarządu, Mercer Polska
  • Piotr Kamiński, Wiceprezydent, Pracodawcy RP

13:45 – 14:00 Prezentacja

Przyszłość outsourcingu w ubezpieczeniach

  • Paweł Sujecki, Prezes Zarządu, ProService Agent Transferowy
  • Adam Smółkowski, ProService Agent Transferowy

14:00 – 15:00 Blok tematyczny: Przyszłość ubezpieczeń komunikacyjnych

  • Rola ubezpieczeń komunikacyjnych w gospodarce oraz dla zakładów ubezpieczeń (czy ubezpieczenia komunikacyjne stanowią element budowania marki dla zakładu i swoisty „przyczółek’ dla zdobycia/utrzymania Klienta)
  • Jakie warunki powinny być spełnione aby ubezpieczyciele osiągali rentowność w ubezpieczeniach komunikacyjnych:
    • znaczenie wytycznych KNF
    • potencjalne zmiany przepisów
  • Wizerunek i reputacja zakładów ubezpieczeń przez pryzmat postrzegania działań w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych
  • Przyszłość ubezpieczeń komunikacyjnych w kontekście rozwoju technicznego (np. Samochody bez kierowców)

Prelegenci:

  • Witold Jaworski, Prezes Zarządu, NIO

Prelegenci:

  • Michał Gomowski, Prezes Zarządu, Benefia Ubezpieczenia
  • Agnieszka Wrońska, Prezes Zarządu, Link4
  • Rafał Cegieła, Dyrektor Zarządzający ds. Produktów Majątkowych, PZU S.A
  • Małgorzata Maliszewska, Adiunkt w Akademii Finansów i Biznesu Vistula oraz praktyk prowadzący Kancelarię Radcy Prawnego Dr Małgorzaty Maliszewskiej

15:00 – 16:00 Lunch