Program X Insurance Forum

czesc2

Dzień I – 4 października 2017r.

 

9:00 – 9:15 Uroczyste otwarcie Konferencji

9:15 – 9:45 Wystąpienie Gościa Honorowego

9:45 – 11:15 Blok tematyczny: Wpływ PSD2 na polski sektor finansowy. Rewolucja w relacji banki – fintechy, czy coś więcej…?

  • Polskie banki = fintechy? Czy przewaga technologiczna polskich banków będzie trwała?
  • Możliwe ścieżki budowania wiarygodności fintechów w oczach klientów.
  • Fintechy a firmy ubezpieczeniowe – „małżeństwo z rozsądku”?
  • Współpraca z fintechami odpowiedzią na ograniczenia we wdrażaniu strategii cyfrowych grup ubezpieczeniowych?
  • PSD2 a nowa dynamika w walce o cyfrowe doświadczenie klienta (customer experience, CX).
  • Jak konserwatywne z natury firmy ubezpieczeniowe poradzą sobie z wyzwaniami świata cyfrowego?
  • Wizja przyszłości – wirtualne produkty sprzedawane przez wirtualne kanały? Czy w świecie cyfrowego CX pozostanie miejsce dla człowieka?
  • Fintech, big tech, ubezpieczyciele…? Kto dołączy do walki o bankowe CX?

11:15 – 12:30 Blok tematyczny: Największe wyzwania dla sektora finansowego w kontekście budowania reputacji i długoterminowej wartości dla klienta.

  • Zwiększenie świadomości klienta o zarządzaniu finansami.
  • Jak instytucje finansowe wspierają zarządzanie finansami klientów?
  • Aplikacje do zarządzania finansami osobistymi, czyli jak rewolucja finansowa wspiera klientów?
  • Jak motywować klientów do poszerzania wiedzy?
  • Jakie działania są oraz mogą być podejmowane w przyszłości przez banki oraz ubezpieczycieli w zarządzaniu finansami?
  • Regulacje prokonsumenckie – szansa czy wyzwanie?
  • Czy nowe technologie mogą wpłynąć na lojalność klientów? (aplikacje na smartphony, programy lojalnościowe)
  • nowe metody obsługi klienta (pociąg idea bank, mobilne bankomaty, multimedialne placówki)
  • Profil Zaufany – na czym polega oraz jak wspiera klientów?

12:30 – 13:15 Przerwa kawowa

insurance

13:15 – 14:15 Blok tematyczny: Polski rynek ubezpieczeniowy, jako miejsce budowania centrum innowacyjności

  • Polski rynek ubezpieczeniowy – już jest innowacyjny czy dopiero będzie?
  • Potencjał polskiego rynku ubezpieczeniowego jako ośrodka innowacyjności ubezpieczeniowej
  • Sposoby wpierania innowacyjności:
    • Tworzenie inkubatorów innowacyjności
    • Laboratoria oraz huby innowacyjności
  • Wspieranie innowacyjności, a utrzymanie rentowności i rozwoju
  • Innowacyjność w ubezpieczeniach, jako główny element konkurencyjności
  • Blockchain w systemach firm ubezpieczeniowych.
  • Czy branża jest gotowa na wdrażanie rozwiązań chmurowych? (propozycja Atende)

14:15 – 15:30 Blok tematyczny: Sztuczna inteligencja (AI) – szansa czy ryzyko dla ubezpieczeń. Jak stworzyć nowoczesny rynek ubezpieczeniowy? Jakimi technologiami wspierać i rozwijać?

  • Samochody autonomiczne: kto odpowiada za szkodę, kto jest właścicielem pojazdu, kto płaci za ubezpieczenie itd.
  • Scoring klienta/segmentacja szkody w kierunku oceny ryzyka i ścieżek obsługi
  • Detekcja fraudów – co już jest dostępne na rynku, co będziemy mogli zastosować w ciągu najbliższych 5 lat
  • Chatboty – czy mają szansę wyludnić Contact Center?
  • Szacowanie strat po klęskach żywiołowych na podstawie zdjęć satelitarnych/lotniczych
  • Analiza obszarów ubezpieczeń oraz kierunki ich zmian
  • Wpływ „epoki cyfrowej” na technologie konsumenckie oraz funkcjonowanie ubezpieczycieli
  • Sztuczna inteligencja, big data – jak wspierają tworzenie nowoczesnych modeli biznesowych i modeli komunikacji.
  • Jak w dynamicznym środowisku stworzyć system łączący człowieka, maszynę oraz całe związane z nimi otoczenie?
  • Wykorzystanie algorytmów w ubezpieczeniach

15:30 – 16:30 Lunch

16:30 Zakończenie I dnia Konferencji

insurance

Dzień II – 5 października 2017 r.

 

9:00 – 9:15 Rozpoczęcie II dnia konferencji

9:15 – 10:30 Blok tematyczny: Przyszłość kanałów sprzedaży ubezpieczeń – bezpośrednio czy alternatywnymi kanałami

  • Zmiany na rynku związane z dotarciem do klienta – analiza. Rozwój i wsparcie technologiczne.
  • Tradycyjne vs zdalne kanały kontaktu
  • Czy przejście do nowoczesnych kanałów spowoduje wyparcie tych tradycyjnych podczas sprzedaży ubezpieczeń? Jakie warunki muszą spełniać ubezpieczenia by mogły być sprzedawane za pomocą zdalnych kanałów sprzedaży?
  • Multikanałowość, jako klucz dotarcia do klientów?
  • Tradycyjny pośrednik ubezpieczeniowy vs cyfrowy pośrednik ubezpieczeniowy?

10:15 – 11:30 Blok tematyczny: Wpływ zmian regulacyjnych na działalność zakładów ubezpieczeń – bancassurance
w kontekście IDD

  • Dystrybucja ubezpieczeń w obliczu dyrektywy IDD
  • Jakie są główne cele?
  • Jakie kryteria będzie musiał spełniać ubezpieczyciel?
  • Nowe obowiązki informacyjne dystrybutorów ubezpieczeń?
  • Czy kolejne regulacje wstrzymują rozwój rynku ubezpieczeniowego?
  • W jaki sposób nowa ustawa wpłynie na rynek?
  • Czy zasadny jest zwrot „dystrybucja” dla ubezpieczeń i w jaki sposób tak zaproponowany aparat pojęciowy może wpływać na funkcjonowanie rynku ubezpieczeniowego?

11:30 – 12:00 Przerwa kawowa

12:00 – 13:15 Blok tematyczny: Pracownicze Programy Kapitałowe jako kluczowy filar długofalowego budowania oszczędności Polaków

  • Dlaczego Polacy potrzebują dodatkowych oszczędności emerytalnych? Obraz Polski na tle Europy.
  • Jak zachęcić Polaków do długofalowego oszczędzania? Dlaczego dotychczasowe rozwiązania obecne na polskim rynku typu IKE, IKZE nie są powszechnie wybierane przez Polaków?
  • Dlaczego wysokorozwinięte kraje decydują się na pracownicze programy emerytalne?
  • Dlaczego im się udało? Przykłady.
  • Czy PPK mają szansę odnieść sukces w Polsce? W jaki sposób przekonać pracowników i pracodawców do przystąpienia do PPK? Jakie będą długofalowe skutki wprowadzenia PPK dla pracowników i pracodawców?
  • Wpływ zgromadzonego w PPK kapitału na wzrost gospodarczy i wysokość emerytur.
  • W jaki sposób PPK mogą wpłynąć na ustabilizowanie systemu emerytalnego?

13:15 – 14:30 Blok tematyczny: Ubezpieczenia majątkowe – potrzeby klienta a obszary w których ubezpieczyciele chcieliby się rozwijać

  • Dlaczego Polacy ciągle wydają relatywnie mało w stosunku do PKB na ubezpieczenia? Czy to się może zmienić? Jakie czynniki mogą na to wpłynąć?
  • Czy ubezpieczenia komunikacyjne zawsze będą dominować na rynku? Perspektywa klienta – czy klient jest w stanie więcej zapłacić czy też znowu zaczną tanieć? Czy możliwy jest powrót wojny cenowej i jakie to może mieć skutki dla rynku?
  • Dalsza konsolidacja, czy też jest miejsce na nowe podmioty na rynku z ofertą produktową?
  • Mikroubezpieczenia, ubezpieczenia kontekstowe – eksperyment czy faktyczna potrzeba na rynku?

14:30 – 15:30 Lunch

15:30 Zakończenie II dnia Konferencji