Wywiad z Agnieszką Wrońską – Prezesem LINK4. Przed powołaniem na stanowisko prezesa pełniła funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za pion finansów. Posiada bogate doświadczenie ubezpieczeniowe zdobyte zarówno w finansach jak i technice ubezpieczeniowej.
Agnieszka Wrońska zasiada w Radzie Programowej oraz jest Prelegentem 9 edycji wydarzenia Insurance Forum, będącego częścią Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, które odbędzie się 12-13 kwietnia 2017 r. w Hotelu Sheraton w Warszawie.
Jakie nowe formy polis zaproponują nam ubezpieczyciele?
Coraz bardziej popularne, także w Polsce, stają się ubezpieczenia komunikacyjne oparte o rozwiązania telematyczne. LINK4 przygotował np. ubezpieczenie komunikacyjne OC oraz pakiet OC i AC, w których styl jazdy kierowcy ma wpływ na cenę ubezpieczenia. Jest to możliwe dzięki aplikacji na smartfona o nazwie „Bezpieczna jazda z LINK4”, która jest częścią nawigacji samochodowej NaviExpert dodawanej bezpłatnie do każdego ubezpieczenia komunikacyjnego LINK4. Kierowca jeżdżąc z włączoną nawigacją i aplikacją za każdy miesiąc bezpiecznej jazdy otrzymuje indywidualną premię finansową, która jest mu wypłacana na koniec okresu ubezpieczenia. W ten sposób można otrzymać zwrot nawet do 30 proc. wartości składki. Jednym słowem: bezpieczni kierowcy płacą mniej za ubezpieczenie. Przy ocenie stylu jazdy kierowcy LINK4 bierze pod uwagę to, czy kierowcy nie przekraczają dozwolonej prędkości, czy płynnie przyśpieszają i hamują. Aby zostać zakwalifikowanym do programu trzeba przejechać odpowiednią liczbę kilometrów w miesiącu oraz odbyć odpowiednią liczbę podróży samochodem.
Czy ubezpieczyciele jak banki będą coraz częściej dostępne w naszych smartfonach, a z naszych miast znikną stacjonarne placówki?
Już teraz są dostępne na rynku aplikacje do obsługi szkodowej i serwisowej, a także do kwotowania ubezpieczeń, mamy od wielu lat ubezpieczenia sprzedawane w systemie direct: przez telefon i internet. Jednak cały czas jest grupa klientów, i to dość spora, która woli korzystać z usług agentów ubezpieczeniowych, bo preferuje osobisty i bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem. Placówki firm ubezpieczeniowych nie znikną z naszych miast, bo są po prostu potrzebne.
Jakimi nowymi usługami ubezpieczyciele będą kusić przyszłych klientów?
Pojawia się wiele nowości. W LINK4 wprowadziliśmy właśnie narzędzie wspierające samolikwidację. W sytuacji szkody wysyłamy klientowi link. Po kliknięciu uruchamiana jest kamera i narzędzie, które krok po kroku pomaga klientowi prowadzić likwidację szkody. Nie trzeba nawet nic instalować w telefonie. Szkoda przydarza się bardzo rzadko. W naszej opinii nie ma sensu zapychać telefonu oprogramowaniem wykorzystywanym raz na rok lub nawet raz na kilka lat. W najprostszych przypadkach klient może otrzymać po zakończeniu procesu konkretną propozycję odszkodowania, a gdy sprawa jest nieco bardziej złożona, kontaktujemy się z nim przez infolinię, już mając w systemie dokumentację zdjęciową.
Lada moment na lotnisku w Modlinie zostanie uruchomiony polisomat, gdzie wszyscy zapominalscy będą mogli kupić ubezpieczenie turystyczne.
Data publikacji: