WSTĘPNY PROGRAM 26. BANKING & 22. INSURANCE FORUM
Dzień I, część wspólna
Dzień II
Dzień I
Część wspólna dla 26. Banking Forum & 22. Insurance Forum
8:45 – 9:30 Rejestracja Gości
9:30 – 9:40 Uroczyste otwarcie konferencji przez Przewodniczących Rad Programowych
9:40 – 11:00 ODPORNOŚĆ POLSKIEJ GOSPODARKI ORAZ AKTUALNE WYZWANIA NA RYNKACH FINANSOWYCH. W POSZUKIWANIU RECEPTY NA SUKCES
9:40 – 10:00 KEYNOTE SPEECH
10:00 – 11:00 Debata
- Rys makroekonomiczny. Spojrzenie globalne na potrzeby gospodarki Polski. Strategie krótko i długoterminowe dla
Polski - Co czeka polską gospodarkę w dobie wysokiej inflacji, nieprzewidywalnej polityki monetarnej i fiskalnej oraz
częstych zmian przepisów? Zagrożenia dla koniunktury gospodarczej - Wspólne wyzwania sektora i administracji wobec współczesnych kryzysów
- Krajowy Plan Odbudowy – czy jest to szansa dla polskiej gospodarki?
- Jaką rolę powinny pełnić banki i zakłady ubezpieczeń w tych turbulentnych czasach?
Prelegenci:
- Agnieszka Wolska, Wiceprezeska odpowiedzialna za Obszar Bankowości MSP i Korporacyjnej, BNP Paribas Bank
Polska S.A. - Beata Daszyńska-Muzyczka, Prezes Zarządu, Bank Gospodarstwa Krajowego*
- Dariusz Szwed, Prezes Zarządu, PKO Bank Polski*
Moderator:
- Zbigniew Jagiełło, Współprzewodniczący Rady Programowej Banking Forum
11:00 – 11:20 PRZERWA NETWORKINGOWA
11:20 – 12:40 POLSKI SEKTOR BANKOWY: EFEKTYWNY, ALE NIERENTOWNY. JAK TO ZMIENIĆ?
- Wpływ obecnej sytuacji makroekonomicznej na wyniki sektora – jak będzie rezonował na sytuację np. spadek stóp
procentowych? - Analiza zmian konkurencyjności polskiego sektora bankowego w ostatnich kilku latach w kontekście regulacji,
sytuacji ekonomicznej krajowej i międzynarodowej na tle UE – gdzie jesteśmy? - Sytuacja kapitałowa banków i zdolność finansowania potrzeb kredytowych polskich firm
- Jak zagospodarować rosnące nadwyżki płynności w polskim sektorze bankowym? W obliczu niskiego wzrostu
gospodarczego i stagnacji kredytowej, pasywa banków znacząco rosną. Czy obligacje skarbu państwa są wciąż
kierunkiem, w którym banki powinny kierować swoją płynność? - Potencjał sektora bankowego w Polsce – czynniki wpływające na postrzeganie sektora przez inwestorów krajowych i
zagranicznych - Rola sektora bankowego w rozwoju konkurencyjności naszego kraju – zdolność do finansowania inwestycji –
potencjał w tym zakresie - Atrakcyjność inwestycyjna Polski, w tym atrakcyjność polskiego sektora bankowego
- Strategia rozwoju rynku kapitałowego. Jak banki mogą wpływać i przyczyniać się na rozwój rynku kapitałowego?
Prelegenci:
- Paweł Borys, Prezes Zarządu, Polski Fundusz Rozwoju
- Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu, Bank Millennium
- Elżbieta Czetwertyńska, Prezes Zarządu, Citi Handlowy
- Arkadiusz Garbarczyk, Wiceprezes Zarządu, pierwszy zastępca Prezesa Zarządu, Bank Ochrony Środowiska
- Janusz Władyczak, Prezes Zarządu, KUKE
12:40 – 14:10 CYFROWE PRZYWÓDZTWO. JAK TECHNOLOGIA KSZTAŁTUJE NASZĄ RZECZYWISTOŚĆ W ŚWIECIE “ON DEMAND”? CO DECYDUJE O PRZETRWANIU?
12:40 – 12:55 Trends in Digital Payments
- Ernest Püspök, Business Development Director Central and Eastern Europe, Worldline Financial Services
12:55 – 13:45 Debata
- Czy polski sektor bankowy i ubezpieczeniowy jest wystarczająco innowacyjny? Jak utrzymać przewagę nad
konkurencją na najwyższym poziomie? Skąd czerpać inspiracje do dalszego rozwoju? - W jakich obszarach powstaną usługi, które będą dźwignią w budowaniu przewagi konkurencyjnej?
- Które technologie się sprawdzają, a które to tylko buzzword? Jakie implementacje przynoszą zwrot? Ile z tych
technologii naprawdę jest używanych? - Cyberzagrożenia w bankowości i ubezpieczeniach. Jakie korzyści płyną z doskonalenia współpracy w ramach
rozbudowanych networków i czy ten model współpracy przekłada się na bezpieczeństwo banków i klientów? - Jak blockchain może być wykorzystany w sektorze bankowym i ubezpieczeniowym? Jak wykorzystać potencjał
tokenizacji w finansach?
Prelegenci:
- Andrzej Przewięźlikowski, Wiceprezes Zarządu, Comarch
- Ernest Püspök, Business Development Director Central and Eastern Europe, Worldline Financial Services
- Przedstawiciel Hitachi
13:45 – 14:00 Czas to pieniądz. Ile tracisz przez każdą sekundę opóźnienia?
- Katarzyna Figlus, Menedżerka Zespołu Serwisów i Technologii Webowych, Santander Bank Polska
- Marcin Żuchowicz, Prezes Zarządu, e-point SA
14:00 – 14:10 Case study:
- Tadeusz Woszczyński, Country Manager Poland, Austria, Czech Rep., Slovakia & Baltics, Hitachi Europe Ltd.
14:10 – 14:30 PRZERWA NETWORKINGOWA
14:30 – 15:30 POTENCJAŁ AI W SEKTORZE FINANSOWYM
14:30 – 14:45 Wykorzystanie AI w komunikacji z klientami – jak sztuczna inteligencja może wynieść cyfrowe doświadczenia na nowy poziom
14:45 – 15:30 Debata
- Jak być dobrym, a jak być najlepszym w wykorzystaniu sztucznej inteligencji? Przestrzeń do rozwoju dla Polski
- Zastosowanie Open AI w finansach. Czy ChatGPT otwiera ocean możliwości?
- Jak może wyglądać świat finansów, w którym to AI nie jest jedynie interfejsem, ale może stworzyć indywidualny
produkt finansowy na bazie analityki danych, z dostępem do big data i profilowania człowieka? - Ograniczenia dla stosowania AI – regulacje, rozproszone dane, problemy z implementacją. Czy już coś wiemy na ten
temat? - W jakich branżach AI najszybciej poprawi produktywność i rentowność?
- AI/chat-boty/ChatGPT – w jaki sposób etycznie wykorzystywać technologię oraz AI? Jaką komunikację prowadzić do
klientów?
Prelegenci:
- Karolina Mitraszewska, Wiceprezes Zarządu, Nest Bank
- Grzegorz Ignaciuk, Członek Zarządu, Cenatorium
- Przedstawiciel Lenovo
- Przedstawiciel PKO Banku Polskiego
15:30 Lunch
Dzień II
Część wspólna dla 26. Banking Forum & 22. Insurance Forum
9:30 – 10:30 ROLA SEKTORA BANKOWEGO I UBEZPIECZENIOWEGO W BUDOWANIU FINANSOWEJ EDUKACJI SPOŁECZEŃSTWA
- Zmiany demograficzne w perspektywie 20-30 lat
- W których obszarach brak świadomości klienta jest najbardziej widoczny?
- Wpływ zmian demograficznych na edukację finansową: Jak dotrzeć do generacji Z i jak nie ominąć seniorów?
- Edukacja dla liderów, czyli jak dotrzeć do decydentów?
- Nauka dla najmłodszych: konieczność współpracy banków i ubezpieczeń z systemem oświaty
- Czy szybki rozwój nowych technologii w pośrednictwie finansowym nie stwarza zagrożeń związanych z potencjalnym wykluczaniem seniorów?
- Jak wrócić na ścieżkę mądrej alokacji oszczędności klientów indywidualnych, która zabezpieczy ich długoterminowe potrzeby?
- Jak banki mogą wpływać na zmniejszanie dysproporcji oraz eliminować finansowe wykluczenie? (dysproporcje między krajami i regionami, a także między generacjami klientami)
Prelegenci:
- Paweł Szałamacha, Członek Zarządu, Narodowy Bank Polski
- Robert Zapotoczny, Prezes Zarządu, PFR Portal PPK
- Przedstawiciel Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Dzień II
26. Banking Forum
10:30 – 11:15 MORAL HAZARD W BANKOWOŚCI
- Społeczna polityka państwa a funkcjonowanie banków – bezpieczeństwo klientów
- Konsekwencje dla stabilności finansowej
- Przyczyny i czynniki wpływające na moral hazard w bankowości
- Edukacja i budowanie świadomości u kredytobiorcy: efektywny sposób na rozwiązanie problemu?
- Kredyty krótko i długoterminowe: jak budować moralność Polaków?
- Granice etyki w prawie i ekonomii?
Prelegenci:
- Małgorzata Zaleska, Dyrektor Instytutu Bankowości SGH, Przewodnicząca Komitetu Nauk o Finansach PAN
- Tadeusz Białek, Prezes Zarządu, Związek Banków Polskich
- Krzysztof Kalicki, Wiceprzewodniczący Rady Programowej Banking Forum/ Prezes Zarządu w latach 2003-2019,
Deutsche Bank Polska - Marek Lusztyn, Wiceprezes Zarządu, mBank
- Przedstawiciel RPP
- Przedstawiciel UOKiK
11:15 – 12:15 POLITYKA ESG W POLSKIEJ BANKOWOŚCI Z NACISKIEM NA „S”
11:15 – 11:25 Raport wprowadzający
11:25 – 12:15 Debata
- Odpowiedzialne środowiskowo kształtowanie polityki biznesowej sektora bankowego. Ocena oferty produktowej pod
kątem jej wpływu na środowisko. Od finansowania zielonej transformacji przedsiębiorstw, po karty płatnicze
ograniczające zużycie plastiku – osiągnięcia i przyszłe wyzwania - Wpływ sektora bankowego na szeroko rozumiane otoczenie społeczno-gospodarcze. Wymiar społecznej
odpowiedzialności w ramach ESG jako szansa dla instytucji finansowych na spojrzenie na klientów z innej
perspektywy – dbałości o ich kondycję finansową i świadome podejmowanie decyzji finansowych - Rola instytucji finansowych w podnoszeniu kompetencji i możliwości cyfrowych zarówno konsumentów, jak i firm.
Wsparcie edukacyjne oraz kreowanie rozwiązań technologicznych odpowiadających na potrzeby różnych grup
społecznych
Skład Panelistów w trakcie ustalania
12:15 – 13:00 PRZERWA NETWORKINGOWA
13:00 – 16:00 Sesja równoległa
Warsztat Cenatorium: Trendy i wyzwania w zakresie wycen nieruchomości stanowiących zabezpieczenie kredytów, ze szczególnym
uwzględnieniem kwestii związanych z ESG
- Wyceny: typy wycen z uwzględnieniem automatycznej wyceny nieruchomości, wpływ ryzyk klimatycznych i danych ESG
na wyceny w sektorach mieszkaniowym i komercyjnym - Regulacje: uwarunkowania regulacyjne dla sektora bankowego, Rekomendacje KNF (Komisja Nadzoru Finansowego)
- Technologia: rozwiązania technologiczne pozwalające na automatyzację i digitalizację procesów bankowych,
pozyskiwanie danych o efektywności energetycznej oraz ryzykach klimatycznych - Rynek: czy rynek (a w szczególności branże bankowa i deweloperska) posiada dane niezbędne do raportowania ESG)
13:00 – 14:30 WYŚCIG O UWAGĘ I UWAŻNOŚĆ KLIENTA. CO ZROBIĆ, ABY ŻYCIE KONSUMENTÓW BYŁO JESZCZE PROSTSZE?
13:00 – 13:10 Wprowadzenie do debaty
13:10 – 14:00 Debata
- Jak powinien wyglądać nowoczesny bank, by był w stanie odpowiadać na potrzeby współczesnych klientów?
- Czy przyszłością sprzedaży produktów finansowych jest e-commerce?
- Jak skrócić ścieżkę zakupową i zaoszczędzić czas konsumenta? Jak przyspieszyć finalizację transakcji?
- Relacje z klientem w kanałach cyfrowych z wykorzystaniem generative AI
- Dane: jakie są przydatne, gdzie je znaleźć i jak analizować i wykorzystywać do personalizacji usług?
- Ochrona klienta bankowego – co zrobić, aby klienci czuli się bezpiecznie w świecie cyfrowym?
Prelegenci:
- Magdalena Proga-Stępień, Członkini Zarządu kierująca Pionem Bankowości Detalicznej, Santander Bank Polska
S.A. - Aleksandra Sroka-Krzyżak, VP Group Strategy, M&A & Corporate Development, Allegro
- Wojciech Rybak, Wiceprezes Zarządu, Bank Millennium SA
14:00 – 14:15 Case study
- Paweł Haltof, Innovation Director & Board Member, Efigence
14:15 – 14:30 Prezentacja dot. nowoczesnych
systemów antyfraudowych/AML/cyberbezpieczeństwa
14:30 – 15:30 RYNEK HIPOTECZNY I POLITYKA
MIESZKANIOWA PAŃSTWA: JAKĄ ROLĘ ODGRYWAJĄ BANKI?
14:30 – 14:40 Prezentacje/case study:
- Jak powinien wyglądać strategicznie rynek finansowania kredytów hipotecznych, z uwzględnieniem inicjatyw
wspierających długoterminowe oszczędności na cele mieszkaniowe oraz konieczność zwiększenia wolumenu emisji
listów zastawnych, w tym zielonych listów zastawnych lub zielonych obligacji?
14:40 – 15:30 Debata
- Towar czy usługa, czyli czym jest mieszkanie (kredyt hipoteczny) dla Kowalskiego?
- Kondycja rynku budownictwa. Jaka jest obecnie koniunktura w branży budownictwa?
- Zmieniające się preferencje klientów: Jak oczekiwania klientów wobec kredytów hipotecznych ewoluują i jak branża
może dostosować swoją ofertę do tych zmian? - Narodowy Program Mieszkaniowy: W jaki sposób Państwo wspomaga obywateli? Jakie jest stanowisko banków?
- Czy mieszkanie jest dobrem socjalnym czy rynkowym?
- Czy jako społeczeństwo nie przyjmujemy podświadomie założenia, że każdy gdzieś musi mieszkać i ma prawo do
mieszkania?
Prelegenci:
- Tomasz Styczyński, Prezes Zarządu, Krakowski Bank Spółdzielczy
- Piotr Uściński, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju i Technologii
- Przedstawiciel Credit-Agricole
- Przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju i Technologii
- Przedstawiciel BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Przedstawiciel PKO Bank Hipoteczny
15:30 Lunch
Dzień II
22. Insurance Forum
10:30 – 11:15 W JAKI SPOSÓB ZBUDOWAĆ ATRAKCYJNY RYNEK UBEZPIECZENIOWY?
- Jak kreować pozytywny i odpowiedzialny wizerunek sektora ubezpieczeniowego?
- Jakie czynniki wpływają na reputację, wartość i rozwój sektora?
- Odpowiedzialność za klienta
- Rola strategii marketingowej ubezpieczycieli
- Jak ESG może wpływać na budowanie wizerunku firmy?
Prelegenci:
- Piotr Narloch, Prezes Zarządu, Interrisk
- Aleksandra Agatowska, Prezes Zarządu, PZU Życie
- Przedstawiciel UNIQA*
- Przedstawiciel Generali*
- Przedstawiciel Allianz*
11:15 – 12:15 DYSTRYBUCJA UBEZPIECZEŃ W NIEKORZYSTNYCH WARUNKACH MAKROEKONOMICZNYCH
- Plany rozwoju dystrybucji ubezpieczeń na najbliższe lata
- Zarządzanie cenami w ubezpieczeniach. Czy ceny są adekwatne? Jak będą się zmieniały w kolejnych miesiącach?
- Jak dopasować ofertę w dobie aktualnych wydarzeń: wojna, inflacja, przyspieszona transformacja cyfrowa?
- Cyfrowy komfort klienta: każdy segment wymaga innego podejścia w kontekście konstruowania produktów – jaka jest
rola dystrybutora? - Jak najskuteczniej dotrzeć do klienta?
- Silver Generation: Co zrobić aby nie „zgubić” starszej generacji w wirze nowych technologii?
- Pokolenie Alpha: jak będą się różnić ich wymagania i zachowania? Jak ubezpieczyciele będą musieli na nie
odpowiedzieć?
- Pokolenie Alpha: jak będą się różnić ich wymagania i zachowania? Jak ubezpieczyciele będą musieli na nie
- Nowa rola Agenta w coraz bardziej cyfrowym świecie. Jak wspierać cyfryzację w relacji ubezpieczyciel – Agent?
Skład Panelistów w trakcie ustalania z opiekunem bloku
12:15 – 13:00 PRZERWA NETWORKINGOWA
13:00 – 14:25 FALA INNOWACJI NIE SŁABNIE: TECHNOLOGIA W UBEZPIECZENIACH
13:00 – 14:00 Debata
- Jakie plany technologiczne mają ubezpieczyciele na najbliższe miesiące?
- Embedded Insurance: główne trendy technologiczne
- Rozwój technologiczny a współpraca insurtechów z ubezpieczycielami
- Platformy – czy dążymy do tego, aby istniała jedna platforma dla wszystkich usług? Idea interakcji klientów przy
użyciu platform publicznych - PSD2 → PSD3. Ubezpieczyciele będą musieli udostępnić dane – kiedy to się stanie?
- Transformacja w data driven organization: w których obszarach zastosowanie zaawansowanej analityki danych
przyniesie największe korzyści? - Kto ma dostęp do danych? Skąd czerpać dane? Jak je wykorzystać? Czy kluczem jest współpraca międzysektorowa?
Nowa strategia wykorzystania danych. Europejska polityka dostępu do danych - Czy AI i ML generują nowe rodzaje ryzyka w sektorze ubezpieczeniowym?
- Piloty AI w ubezpieczeniach
Prelegenci:
- Monika Leżyńska, Członek Zarządu, Allianz
- Magdalena Macko-Gizińska, Chief Customer Officer, Board Member, Nationale-Nederlanden Poland
- Ewa Dąbrowska, Wiceprezes Zarządu, SIGNAL IDUNA
- Przedstawiciel Europa Ubezpieczenia
14:00 – 14:10 Case study: Jak ubezpieczenia wykorzystują AI w innowacjach na całym łańcuchu wartości?
- Michał Herbich, Partner, Lider doradców dla sektora ubezpieczeniowego, Szef Grupy Aktuarialnej na Europę
Środkowo Wschodnią, KPMG w Polsce
14:10 – 14:25 Wyzwania i możliwości dla ekosystemu zdrowotnego napędzanego przez technologię
- Piotr Sopel, Director of Business Development, Future Healthcare Polska
14:25 – 15:30 ŻYCIE I ZDROWIE: GŁÓWNE TRENDY KSZTAŁTUJĄCE UBEZPIECZENIA ZDROWOTNE I NA ŻYCIE
- Czy istnieje kompleksowe ubezpieczenie zdrowia i życia?
- Jak inflacja i wzrost kosztów życia przekładają się na popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych?
- Ubezpieczenia grupowe – ochrona pracownika, czyli jak zadbać o komfort i zdrowie pracownika
- Nowe zapotrzebowania klientów: opieka psychologiczna, zainteresowanie diagnostyką chorób zakaźnych, rosnąca
popularność ubezpieczeń szpitalnych - Technologia w ubezpieczeniach na życie i zdrowie. Nowe produkty i nowe wdrożenia
- Telemedycyna i rozwijająca się współpraca z medtechami
Prelegenci:
- Leszek Skop, Prezes Zarządu, PKO Ubezpieczenia
- Andrzej Jaworski, Prezes Zarządu, PZU Życie SA
- Edyta Fundowicz, Członek Zarządu, Nationale-Nederlanden
15:30 Lunch
*Udział w trakcie potwierdzania
** Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie oraz do zmiany miejsca i daty wydarzenia